IDEALNE OBIADY NA LATO

 Idealne obiady na lato powinny być pyszne, zdrowe i kolorowe

Jeśli do tego będą proste i szybkie to już spełnienie naszych marzeń, prawda? Latem warto korzystać z warzyw sezonowych. Zawierają najwięcej wartości, są smaczniejsze, no i tańsze. Jednym słowem – warto!

Poniżej znajdziesz kilka inspiracji.

Kolorowa patelnia z mięsem mielonym

Składniki (na 3-4 porcje):

– 300 g mięsa mielonego (np. z indyka, albo schabu)*
– 1 średnia cukinia
– 1 czerwona papryka
– 1 żółta papryka
– 3 pomidory
– 1 czerwona cebula
– 2 łyżeczki oleju kokosowego
– szczypta chilli
– świeżo mielony czarny pieprz
– sól
– 200 g ryżu pełnoziarnistego

Cebulę siekamy drobno, papryki, cukinię i pomidory kroimy w kostkę. Na patelni rozgrzewamy olej, dodajemy cebulę. Po chwili dodajemy papryki, następnie mięso i mieszamy. Po kilku minutach dokładamy cukinię i pomidory, mieszamy i dusimy do miękkości pod przykryciem. Ryż gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu do miękkości. Całość podajmy razem.

* Mięso mielimy samodzielnie, albo prosimy w sklepie mięsnym o zmielenie. Gotowe mięso mielone z marketu nie jest najlepszym wyborem 🙂

 

Pesto z rukoli

Składniki (na 2 porcje)

– 100 g rukoli
– 3 łyżki ziaren słonecznika
– 2 ząbki czosnku
– 3 łyżki oliwy z oliwek
– kilka łyżek wody
– sól
– świeżo zmielony czarny pieprz
– 150 g makaronu pełnoziarnistego

Rukolę, oliwę, czosnek i słonecznik blendujemy na jednolitą masę. Jeśli jest taka potrzeba dodajemy trochę wody, aby uzyskać pożądaną konsystencję. Na koniec doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Makaron gotujemy al dente i po odcedzeniu mieszamy z gotowym pesto i gotowe.*

*To jest obiad w wersji błyskawicznej – jeśli masz więcej czasu i ochotę, możesz wzbogacić te danie o mięso, np. pokrojonego w kostkę kurczaka podsmażonego chwilkę na oleju kokosowym, a następnie duszonego do miękkości.

 

Dorsz z piekarnika

Składniki (na 2 porcje)

– 200 g filetu z dorsza
– 2 ząbki czosnku
– 2 łyżki oliwy z oliwek
– 2 łyżki soku z cytryny
– sól
– świeżo zmielony czarny pieprz
– 5 młodych ziemniaczków
– 3 łyżki drobno posiekanego koperku
– 100 g fasolki szparagowej
– 1/2 małej czerwonej cebuli
– 1 czerwona papryka
– pęczek natki pietruszki

Ziemniaki zalewamy wrzątkiem i gotujemy do miękkości.

1 łyżkę oliwy mieszamy z sokiem z cytryny, czosnkiem przeciśniętym przez praskę lub drobno posiekanym, solą i pieprzem. Tak przyrządzonym sosem smarujemy dorsza i umieszczamy go w małym naczyniu żaroodpornym lub filii aluminiowej i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni ok 15-20 minut.

Fasolkę gotujemy na parze, lub w wodzie – jeśli w wodzie to zalewamy ją wrzątkiem i gotujemy ok 10 minut – tak, aby była miękka.

Cebulę i natkę pietruszki drobno siekamy, paprykę kroimy w malutką kostkę i mieszamy je z odcedzoną fasolką i łyżką oliwy. Ewentualnie doprawiamy solą i pieprzem.

Na talerzu podajemy upieczoną rybę, ziemniaki posypane koperkiem i fasolkę z dodatkami.

 

Kasza z warzywami

Składniki (na 2 porcje)

– 150 g kaszy gryczanej niepalonej
– 150 g brokułu (ok. 1/3 główki)
– 4 pomidory
– 4 łyżki czarnych oliwek
– 1/2 czerwonej cebuli
– 2 ząbki czosnku
– 2 łyżki oliwy z oliwek
– kilka gałązek świeżej bazylii
– 1/2 łyżeczki papryki czerwonej
– sól
– świeżo zmielony czarny pieprz

Kaszę gotujemy do miękkości zgodnie z przepisem na opakowaniu.

Brokuł myjemy i dzielimy na małe różyczki, zalewamy wrzątkiem i gotujemy kilka minut do miękkości.

Cebulę i bazylię drobno siekamy, czosnek przeciskamy przez praskę, pomidory kroimy w małą kosteczkę, oliwki w plasterki.

Na patelnie dajemy oliwę, po chwili cebulę, następnie czosnek, chwilę mieszamy, po czym dodajemy pomidory i całość dusimy. Po kilku minutach dodajemy oliwki, mieszamy i czekamy, aż z pomidorów zrobi się sos. Na koniec doprawiamy przyprawami do smaku, dodajemy bazylię. Tak powstały sos mieszamy z kaszą i różyczkami brokułu.

Od teraz inspiracje na smaczne i zdrowe dania będą pojawiać się częściej. Co Ty na to?

 

A Ty, co najbardziej lubisz jeść latem?

 

Jeśli potrzebujesz wsparcia we wprowadzaniu zdrowego stylu życia – napisz na basia@fitstrategia.pl

Masz dosyć ciągłego bycia na diecie i krótkotrwałych efektów? Liczenia kalorii, ciągłego zastanawiania się czy i co możesz zjeść? Wyrzutów sumienia, frustracji i czekania?

Chcesz zmienić swoje podejście do jedzenia na zdrowsze, wprowadzić dobre nawyki żywieniowe na stałe i schudnąć? – zapisz się na listę osób oczekujących na kurs online ZMIEŃ MYŚLENIE, ZMIEŃ JEDZENIE.

KURS ONLINE
“ZMIEŃ MYŚLENIE, ZMIEŃ JEDZENIE”

Zapisz się na listę osób zainteresowanych kursem.

Kurs online dla kobiet, które mają dość ciągłego bycia na diecie i chcą schudnąć skutecznie.




 

to może Cię również zainteresować...